miercuri, 14 aprilie 2010

Continuand trendul rusesc : Tchaïkovski -- 1812 Ouverture

Inspirat de postarile anterioare ale Emei din Chostakovitch etc., mi-am amintit de compozitia de mai jos, care pentru mine reprezinta o alta fateta a artei ruse clasice, fateta cumva complementara celei degajate din Chostakovitch. Aici, intr-o intepretare de exceptie, a Filarmonicii din Berlin, sub bagheta lui Seiji Ozawa (cat imi place cum ii reda el pe rusi in general!):


Tchaikovsky - Overture 1812
envoyé par beautifulcynic. - Regardez d'autres vidéos de musique.

6 comentarii:

Ema spunea...

daca-ti zic ca acum voiam sa postez Tchaikovsky si ca am ferestrele deschise?! si ca daca mai treceau cateva minute as fi postat...

vlad popic spunea...

Nice!;;-) Ce anume aveai in vedere la postat? Don't tell me ca tot 1812! :-))

Liliana spunea...

da, eu cu ema chiar am fost in seara aceasta la balet clasic rusesc pe gheata:)
Baletul Saint Petersburg in Lacul Lebedelor pe muzica lui Ceaikovski...
deci o cred:)

vlad popic spunea...

Daa... ce frumos!! Si m-a dus cu gandul la Casse-Noisette (aici un fragment intr-o versiune mai recenta): http://www.youtube.com/watch?v=tbUsgqKKydk

Ema spunea...

iar pe mine Casse-Noisette m-a dus cu gandul la Preljocaj Ballet pe care l-am vazut in Bucuresti in Blanche Neige :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Sb5Q3FyqKKc

vlad popic spunea...

@Ema: Mi-ai taiat rasuflarea cu asa ceva!! Mahler!! Oh daa, nici nu indrazneam sa aduc vorba de el, stiind cat de greu e el de inghitit de obicei! Dar aici, o sublimare a contradictiilor, un smoothing al lor pe dans! Stupendo! :-)

Si voi profita sa impartasesc ceva ce-mi e foarte aproape din acest "partener de singuratate" (cum e pentru mine Mahler):

http://www.youtube.com/watch?v=YiYB_AyX0sk

(finalul simfoniei a 9-a, sub o superba bagheta a lui Claudio Abbado! desi e taiata la sfarsit, portiunea prezenta mi se pare graitoare!) Cata tensiune voit discreta, cat tumult interior disimulat sub aparenta calmului tentativ! :-)

Trimiteți un comentariu