duminică, 12 februarie 2012

Dedicatie pentru Chistoc

Inspirat de un clasic mai devreme postat de mine si slab primit de confreeria francofona de pe blog, postez acum aici videoclipu asta deoarece, fara caterinca, ma intereseaza procesul creator, inspiratia. Si aici avem de toate, motivatie(bani, clar), inspiratie(adica luatu de la altii), subiect (viata).. si evident talent. Ce mai avem? Pai dragoste.. si traditie (folosirea vocalel ah, specifica limbii romane). Apoi cel mai important.. comunicarea directa si nemijlocita a sentimentelor, principiul de baza al muzicii lautaresti..



Aici mai jos mi s-a parut potrivit un interviu cu Florin Serban, regizorul filmului "Eu cand vreau sa fluier, fluier", un film extrem de controversat in Romania datorita lipsei de rabdare a publicului roman obisnuit sa manance hamburger, dar care i-a impresionat in schimb pe nemti care i-au dat un premiu special la Berlin.



apropo de filme care testeaza rabdarea, recomand filmul romanesc 'Aurora' lui Cristi Puiu

3 comentarii:

Ema spunea...

multumesc pt interviu - nu-l vazusem si m-am uitat acum la tot
in ce priveste filmul, mi-a placut mult, nu am simtit ca mi-ar fi pus rabdarea la incercare

Cata O spunea...

filmul a starnit controverse acum 2 ani cand a luat premiul deoarece a inceput sa fie difuzat prin cinematografe, iar romanii, curiosi, s-au dus sa-l vada. Pe vremea aia eu faceam parte dintr-un grup care facea scurtmetraje si am fost surprins ca tocmai colegii mei filmofili sa ia o pozitie extrem de anti-elitista din cauza acestui film. Nici acum nu pot sa spun ca-mi explic de ce erau atat de inversunati (unii). Sunt probabil aceeasi care considera Filantropica cel mai bun film romanesc, in conditiile in care nici nu prea au gustat din altele, si condamna 'A fost sau n-a fost' ca fiind prea static..

dubluadeziv spunea...

mi-am adus aminte de asta:
Nu mi-e frica, nu mi-e frica,
decat de masina mica,
ma duce, ma ocoleste,
la Jilava ma opreste.

Aurora. O sa incerc sa-l vad.

Trimiteți un comentariu