joi, 17 mai 2018

leto - mike naumenko, the summer will end - viktor tsoi

Vreme trece, vreme vine... Vremea asta noua care-aduce vremea veche, cinemaul rusesc al lui 2018 care-aduce rockul rusesc al anilor 80. Dar las' ca-i bine, sa fie vara in sfarsit: "Leto", intai varianta lui Mike Naumenko, apoi cea din filmul lui Kyrill Serebrennikov pe care abia astept sa-l pot vedea, nu pe Kyrill ca a ramas in arest la domiciliu si n-am nicio sansa, nici macar in presa, ci filmul lui. Pana la urma vremurile s-au schimbat ele oare?... Si nu in ultimul rand, personajul filmului, acel Viktor Tsoi, cel real, rocker, frumos de pica in felul lui nonconformist, cu un timbru melancolic, mort la 28 de ani intr-un stupid accident de masina. El, cel care-anunta sa o lasam mai moale cu vara ca se duce-n foc si ea... Stie el ce stie!...

2 comentarii:

Cata O spunea...

Hai, ca cat pe aci sa nu ma mai cunoasca blogul... ce sa zic, fain triptic.. Tsoi are ceva din autenticitatea lui Sterian..

Intamplator am consumat si eu un film contemporan rusesc, n-are importanta numele, cu un profesor de geografie care isi ia elevii intr-o plimbare de "rafting" prin salbaticie, si are niste dileme erotice cu o eleva.. Am fost readus brusc in contextul brut, direct, salbatic al culturii rusesti, mi-a placut cumva directetea, "franchetea" :)) personajelor.. si nu am putut sa nu observ si Poesia lor..

Binevenit acest studiu de rock melancolic, sper sa apuc si eu filmul asta biografic, caci si Kino-i un mai vechi prieten de-al meu..

Ema spunea...

Vazut. Nu e tocmai biografic, as putea spune chiar deloc. Si nu tocmai despre Victor, ci mai degraba despre Mike. Si nici foarte tare despre el. Am impresia ca filmul e mai mult un pretext pt a transmite un mesaj intr-o forma originala, mai usor digerabila. Insa ar merita sa-l vezi, daca nu ai facut-o deja.

Trimiteți un comentariu