sâmbătă, 10 aprilie 2010

Rusii astia ...

Am observat trendul de piese rusesti.

Eu unul nu prea-i am la suflet pe rusi, in mare parte si pentru prostirea ce a urmat dupa WW2. Chiar ieri, asteptand la acte, m-am plimbat prin cartierul Aviatorilor si din plictis am zis sa intru in cimitirul de langa statia de metrou, care credeam ca este al eroilor din aviatie. Ma asteptam sa vad simboluri din aviatie, ceva interesant. Cand colo, in jurul unei statui monstoase, am gasit un cimitir unde cica ar dormi "eroi" ai armatei rosii care au cazut la datorie in lupta impotriva fortelor fasciste.

Ha? Cine i-a "rugat" pe astia sa cada la datorie ?
Of, de ce nu au castigat nemtii, iar m-am intrebat ...

Mai nu stiu ce credeti voi, dar pe mine nu m-ar fi deranjat sa apartinem acum spatiului Schengen si sa avem tara impanzita de autostrazi. Cand colo avem caladiri gen casa scanteii si bulevarde late si inutile.

Si totusi, din respect pentru popic, am zis poate reusesc sa gasesc un compromis intre simpatia mea pentru vest si ce se afla la est. Si am gasit ceva :):):)

6 comentarii:

Cata O spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=uZVxjH04aIY&feature=related

Busu spunea...

@john poftim http://www.youtube.com/watch?v=hvgS1dbeGdQ

Cata O spunea...

deci se poate.. uite mai e si asta...

http://www.youtube.com/watch?v=1zuCR9fGH1I&feature=related

vlad popic spunea...

@Adi: Merci, apreciez postarea din Pugaciova!:-)
Cat despre Moscova, in locul viziunii Rammstein, o prefer de departe pe aceasta, mult mai idilica (imi plac mult si pozele -- chiar daca propagandistice, mai mult ca sigur, dar si melodia mi se pare antrenanta, reprezentativa pentru Soviet motivational clips in the 80s): http://video.mail.ru/mail/medvedjuli/1846/8591.html

Cata O spunea...

zici ca sunt realizatile partidului.. decat asa.. mai bine sa vad milioane de copii pe strada :)

vlad popic spunea...

Dincolo de conotatiile negative ce ni le trezeste (ca directi "traitori" sau "mostenitori") propaganda comunista mi se pare un interesant exercitiu de refuz obstinat al realitatii... cu toata periculozitatea lui, desigur... dar dupa mine asta nu-i scade din coerenta estetica -- fie ea si hidoasa... e o lume intreaga, o privire alternativa, care pe mine ma intereseaza intr-o anumita masura... intr-un fel, e o forma de romantism inversat: personaje exceptionale transformate in eroi colectivi impersonali, in situatii exceptionale banalizate (sau care se doreau banalizate, prin impunerea normativa a lor)... un fel de mit degradat...

Trimiteți un comentariu