luni, 20 decembrie 2010

Krystyna Janda -- Szabadabada & Pijmy wino (za kolegow) & Moje zycie, twoje zycie

Dupa excelentul jazz-rock fusion de dinainte, lansez un nou gen aici, cu o actrita ce m-a fascinat dinainte de a-mi da seama, intalnind-o demult, tare demult, in Omul de marmura, Omul de fier si Dirijorul lui Andrzej Wajda... Si in, cum sa uit, pentru mine bulversantul pana in toti rarunchii Mefisto al lui Istvan Szabo... Pana anul trecut cand am revazut-o socat (din cauza revelatiei avute) tot intr-o semnatura a aceluiasi maestru cu cei doi Oameni -- Tatarak... Si apoi cautand am descoperit ca doamna se indeletniceste si cu alte lucruri pe langa acompaniament filmic...

Intr-un fel imi e cumva in aceeasi masura si agasant-enervanta, si draga pana la fascinatie si abandon total... Nici nu stiu sa ma explic aici.. mi se pare fantastic de eteroclita (oarecum-pleonasmul intended !), atat in posturi si imagini (e suficienta o cautare pe Gogooleleuri), cat nu mai spun in filme si muzica... Si totusi undeva e tot ea... Parca nici nu ar fi umana aproape... Iar in muzica parca de fapt nici nu canta... Si totusi, imi e ca o banda pansament cumva...

Intai ceva aparent inofensiv... cu ecouri din Decalogue-2 (unde evident a fost prezenta intr-una din nenumaratele-i fatsete) al altui maestru -- monsieur Kieslowski, deja veche cunostinta...



Si de undeva unde parca-mi e mai mult ea...



Dar si pe un mod mai abrupt, pentru mine surprinzator dupa ce a fost inainte, dar nu si dupa Decalogue-2 (nu se termina unde pare ! :-) )...



In fine poate iar e criptica si isi ia putine stele, dar ce sa fac daca si eu tot pe acolo oi fi, cel putin intr-una dintre nenumaratele fatsete ?

5 comentarii:

Cata O spunea...

canta ca o actrita.. joaca tot ce canta :)

vlad popic spunea...

... Sau de fapt si canta tot ce joaca (ce am pus pe acolo e cumva din filme) :-)

In fine ma asteptam la remarca asta... dupa mine fireasca inainte de a o si vedea jucand...

Cata O spunea...

da, eu in general sunt cam dezamagit de cum canta actritele..

vlad popic spunea...

Right, insa aici imi e ca un continuum de la filme la cant si retur... Parca nici nu ma prind cand transgreseaza una pentru cealalta... E drept insa, fara sa o fi urmarit in filme de-a lungul vietii, in muzica e criptica foarte, de unde si ultima mea remarca din afis... Adica, fara macar un Decalogue-2, muzica n-ar fi ajuns la mine...

Ema spunea...

tre sa vad ca altfel as vorbi in van... am trecut in lista de vazut

Trimiteți un comentariu