miercuri, 2 iunie 2010

O alta muza a copilariei.... Marie Dauphin -- Clémentine :-)

O melodie contemporana cu Scufita rossie de mai devreme, dar pe care am aflat-o un pic mai tarziu... si care aproape m-a "obsedat" la vremea respectiva (chiar am plans atunci la desenele respective!)... si de care si azi ma simt legat... remember la petite Clémentine ?

... in interpretarea originala...

Clémentine, quand tu fermes les yeux /
Tu devines le merveilleux/
Clémentine, prends-nous dans la bulle bleue/
Tant pis si c'est dangereux...

Quand on a seulement dix ans/
Souvent on voudrait bien être plus grands/
Pour partir en avion en s'envolant d'un coup de vent/
Tout là-bas vers l'horizon/
On fait comme la petite Clémentine
On rêve de nuits de Chine, de nuits câlines/
Et tout va beaucoup mieux quand Eméra vous tend les bras
Le mal fuit le mal s'en va...

Clémentine tu te bats jour et nuit/
Tu défies la maladie/
Clémentine, on ne te quittera pas/
Et un jour tout s'arrangera...



Mi se par impresionant de optimiste versurile, in stark contrast cu animé-ul, de fapt...:-)

9 comentarii:

Cata O spunea...

bai sa stii ca mi-a placut aceasta mica eroina, in primul rand pentru ca pleaca de la niste premise realiste. Adica ce facem noi, pai suntem mica, avem febra si deliram.. si continua pe un taram fantastic..si ce daca avem febra, asta nu ne impiedica sa visam.. Clementine e din acest punct de vedere un fel de Harap Alb, care desi era mic de statura si avea un cal rapciugos, nu s-a lasat pana nu si-a luat si casa si masina, si respectiv printesa, dar in timp ce Harap Alb era supus unei presiuni sociale imense, Clementine, pastrand elementele exterioare, a mutat intreaga lupta in micutul ei corp

vlad popic spunea...

Da, dar si-a sacrificat zana pentru asta, pana la urma; si asta m-a facut sa plang atunci, demult...

In rest, iti impartasesc remarcile:-)

Cata O spunea...

pe mine m-ar face sa plang si acum, dar din alte motive, in primul rand din cauza distantei intre ce vrea si ce poate, in al doilea rand pentru ca sunt unii care cred ca ea totusi poate si ii baga in cap toate prostiile, in al treilea rand pentru ca si eu credeam odata ca e posibil si in al patrulea rand pentru ca inca mai cred. Pasta cu zana n-am prins-o, ca nu era in versuri.

vlad popic spunea...

Ba era, Eméra (vous tend les bras), zana din bula albastra, zana buna a lui Clémentine... eu eram indragostit de ea in copilarie!
Si da, si eu am plans si plang pentru tensiunile de care zici, dintre vrut si putut, si dintre crezut si facut, si pentru ca si eu la fel, credeam si inca mai cred!! Oh dear, iar ma apuca daca stau sa-mi aduc aminte...
Stim cum se mai zice la cine rade de ce-si aminteste, dar la cine plange de ce-si aduce aminte, cum se zice?...

Cata O spunea...

pai cel ce plange ar trebui sa fie opusul celui ce rade, nu? :L

nu inteleg..vous tend le bras

vlad popic spunea...

adica isi intinde bratele spre voi, copiii (adica spre noi) :-)

Cata O spunea...

aha, am inceput sa inteleg, deci la ei nu vine Mos Ene, ci ei se duc dupa el si il captureaza, respectiv il leaga de un stalp si il tortureaza, iar el isi intinde bratele spre ei, adica mai vrea.. da, sadica Clementine asta.. e un fel de veriga in lantul trofic asa. Privind acum insa, e doar un cantec pt copii, iar copii sunt inocenti (mai putin in unele filme unde sunt posedati)

vlad popic spunea...

Ah, nu e ceea ce am simtit si vazut eu: de fapt Eméra e zana buna care o ia pe Clémentine in brate si o poarta catre "beyond capabilities domain"... Iar zana buna vine, ca si Mos Ene, imediat ce adormi. Cel sadic era demonul Malmoth, care o tortura, el, pe biata Clémentine (mai mult psihologic asa, ca gore thing, pentru ca nu e clar ce voia de fapt de la ea)...

Cata O spunea...

aha, mai era si un demon.. mda.. acum pare mai logic, dealtfel nu prea intelegeam care era legatura intre zana si tortura... era beyond age restrictions.. :)

Trimiteți un comentariu