De fapt, mitul Electrei ma preocupa foarte tare (ca si altele - gen Ulise, à propos de Electra, dar waay beyond, as well) si, ca sa fac o comparatie, Giraudoux transforma cumva coephorele tragice eschiliene in parabola à la Bunuel aproape... un exercitiu intertextual cu atat mai fascinant cu cat, la punerea in scena, lasa regizorului libertatea adaptarii (post)-moderne fara a cadea in ridicol... de fapt, am manipulat un pic pentru ca Giraudoux e dupa mine, paradoxal, mai degraba in filiatie cu Sofocle aici, dar cred ca remarca ramane valabila:-)
Si, ca sa fie totusi un clip atasat postului, iata un fragment dintr-o reprezentatie mai "veche" a aceleiasi piese, de aceeasi regizoare si cu aceiasi actori:
6 comentarii:
te iertam, ca esti popularul blogului:)
ti-ai ridicat premiul?
@popic misto senzatia asta cand participi la un eveniment de mult dorit si acel eveniment este si pe masura asteptarilor tale .. apoi simti nevoia cu orice pret sa-l comunici si celorlalti pentru ca atunci cand scrii despre el, il retraiesti si te bucuri iarasi
in varianta originala a piesei costumele erau tot din perioada interbelica? (totusi piesa este cu personaje din grecia antica)
@Liliana: nu l-am ridicat, pentru ca i'm remote...:-s de unde sa-l ridic?:-/ poate de Craciun? :-)
@Adi: Da, asta voiam sa spun prin "adaptare (post-) moderna" :-) Poate nu erau chiar aceleasi cu cele din clip, dar tot asa, erau din perioada interbelica (atunci cand a fost scrisa piesa) :-)
In rest, dupa parerea mea ai dreptate cu senzatia si comunicarea ei;-)
pai de aici:)
http://pentrumuzica.blogspot.com/2010/06/premiile-blogului-iunie-2010.html
Ah... da, acum am citit cu atentie, merci mult! I'm flattered!
Dar am o intrebare tehnica: cum ati reusit sa vedeti ale cui posturi au cele mai multe comentarii (care nu sunt ale sale - autocomentariile ar trebui sa nu se ia in calcul) ? :-) Ati numarat pur si simplu?
@vlad
se numara comenturile si se voteaza in cadrul comitetului de blog, pentru ca nu doar cifrele conteaza..acolo in comitetul de blog se mai pot trage sfori, lua spaga, etc. si in final.. se stabileste castigatorul, care devine public
Trimiteți un comentariu